Jak si pojistit svou svou značku

Máte své podnikání chráněné? A je to vůbec možné? Máme pojistky na dům, životní pojistky, pojistky na blbost, zkrátka pojistky na všechno možné, ale co takhle pojistit si svou značku?

Jeden moudrý muž – David Ogilvy – kdysi řekl, že značka je to, co vám zbyde, když vám shoří fabrika.

Vaši značku si můžete pojistit ochrannou známkou. Možná namítnete, že je to zbytečné, že jste malí podnikatelé, a že to, co děláte, velké hráče na trhu přece nezajímá. Každá firma byla jednou malá a spousta firem začínala z garáže a podívejte se, kam to dotáhli třeba Apple, Google, Amazon, Harley Davidson, Disney, Mattel.

  Tak jako se staráte o marketing, o to, aby se o vás a o tom, co děláte, šířilo povědomí, tak stejnou pozornost byste měli věnovat vaší značce.  Je to váš nápad, vaše duševní vlastnictví a tedy to nejcennější, co máte“,říká Michaela Chytilová, patentová zástupkyně z patentové kanceláře Chytilová a spol.

Registrací vaší značky jako ochranné známky získáte velmi účinný nástroj v boji proti nekalé konkurenci. Ochranná známka vám tedy zajistí to, že se na trhu nemůže beztrestně neobjevit podobná značka ve stejném oboru, v jakém vy sami podnikáte. Zároveň to platí i opačně, ani vám Úřad průmyslového vlastnictví nedovolí zaregistrovat si značku, pokud existuje nějaká podobná ve stejném oboru, kde by mohlo dojít k záměně.

Je tedy dobré tuto pojistku ve formě ochranné známky řešit hned na začátku, při vymýšlení jména. Na webu Úřadu si jednoduše můžete ověřit vložením do vyhledávače, zda se podobný název nevyskytuje, případně využít služeb patentových zástupců. Seznam všech zapsaných a ověřených najdete na webu www.patzastupci.cz.

Pokud vás zajímají další informace k ochraně značky, nenechte si ujít workshop Jak zabezpečit svůj nápad, který se koná 17.2. Více informací najdete na odkazu zde.

LEKTORKA: 
Mgr. Michaela Chytilová 
Patentový zástupce, soudní znalec, Zástupce pro EU známky a vzory

Michaela je zakladatelkou a spolumajitelkou patentové kanceláře.
V oblasti ochrany průmyslového vlastnictví (ochrana značky a nápadu) působí již 17 let. Má bohaté zkušenosti. Ve své praxi zastupovala podnikatele i velké společnosti, mimo jiné Sazka, nebo Haribo. Vedla úspěšné spory proti společnostem jako L´Oreal, Baltica atd. Absolvovala stáže v zahraničních kancelářích Bacon & Thomas (USA) a Blum & Grob (CH). Přednáší na VŠE a je zakladatelkou projektu Fenomén značky. Je pořadatelkou úspěšných Snídaní s předsedou na Úřadu průmyslového vlastnictví.

26220022_10155254341060886_5392437560753381849_n

Označeno v Nezařazené